REVIEWS |
Polish
sound-artist Zenial is reworked
and collaborated on by KK Null,
Lagowski, Z. Karkoswki, Tetsuo
Furudate, Vidna Obmana, Amir
Baghiri, Kaspar
Toeplitz and many others I've
never heard of. Extremely varied.
There are 14
tracks of electronic ambient,
organic ambient, darkhop, noise,
pure art
concrete and others. Made me want
to checkout more Zenial. This
hardly tells
you about the artist himself, the
material is so schizophrenic. But
it
suggests large ability and
possibility, just look at the
artists who were
interested in remixing and
collaborating this work. As just
a listen its fun
and interesting. Every few
minutes I have to reach for the
packaging to see
who is making a particular sound.
Very fun and absorbing. It comes
in a
great six-panel, heavy fold-out
jacket with pocket inside. From
Vivo Records
in Poland, hard to come by, we
have it here for a fantastic
price
www.manifoldrecords.com
|
|
|
ISSUE # 8 (scan jpg) >> |
|
CD-tip:
Crash Remix from Eastern Europe!
Zenial 'Reworked'
Highly unusual CD launched in
Poland
Label: Vivo, made in poland
The Polish musician Zenial has
put together a compilation of 14
remix tracks for Reworked ranging
from local representatives like
Zbigniew Karkowski and Maciek
Szymczuk to Lagowski and Tetsuo
Furudate and positioned in the
grey zone between ambiance
surfaces, dodgy hip-hop rhythms
and departures into musique
concrete. A disc with passages
that'll make the rafters roar -
and not generally the way you
were expecting. It's noise-music,
but always finely tuned into a
well-produced range of moods.
Music to blast the mind free.
Label Vivo
Magazine for Arts and Civil
Society in Central Europe
http://www.kontakt.erstebankgroup.net/magazines/issue3 |
|
Das
Label Vivo versorgt seit 2000
abenteuerwillige Hörer aus dem
polnischen Zambrów mit
experimenteller elektronischer
Musik in Kleinauflagen, dafür
für Ohr und Auge umso
erklecklicher. Der polnische
Musiker Zenial hat für >Reworked.Heinrich
Deisl empfiehlt:
Krach-Remix aus dem fernen
Osten! Außergewöhnliche CD-Veröffentlichung
aus PolenMusikOsteuropa
Das Cover von Krzysztof
Slaby illustriert mit seinen
klaren Schwarz-Weiß-Linien und -Flächen
ganz gut jene Stellen des
musikalischen Werkes, an denen
sich Implosion und Explosion
treffen. Meist ambientös
gehalten, sind manches Mal
akustische Stolperfallen
ausgelegt, die die Vielseitigkeit
dieser Zusammenstellung
untersteichen. Eine Scheibe, bei
der es ab und an schon gehörig
kracht und rauscht im Gebälk,
eben Noise-Musik, aber immer fein
getuned auf gut herausgearbeitete
Stimmungsbögen. Musik, die einem
das Hirn und die Ohren wieder
frei bläst.
http://www.redaktionsbuero.at/
|
|
Lukasz
Szalankiewicz, aka Zenial,
udzielajacy sie równiez w
kolektywie Palsecam, wydal za
posrednictwem labelu Vivo plyte,
bedaca nielada gratka dla
wszystkich milosników
experymentu dzwiekowego. A to
wszystko za sprawa gosci jacy sie
pojawiaja na plycie "Reworked".
Zbigniew Karkowski, Vidna Obmana,
Lagowski, Tetsuo Furudate, Amir
Baghiri, KK.Null czy chocby
Maciej Szymczuk to postaci bardzo
znane i cenione. "Reworked"
to glównie remiksy oraz 4 duety
z wybitnymi przedstawicielami
elektronicznej awangardy. Album
jest mocno zróznicowany, ale jak
najbardziej spójny. Od czystego
noise (KK.NULL), poprzez
laptopowe kliki (Andrew Duke
& Zenial), ambientowe drony (Lagowski),
idmowe posttechnowskie zagrywki (Szymczuk),
dochodzimy do free niemalze
jazzowej improwizacji (Jason
Wietelspach & Jon Mueller).
Nad wszystkimi utworami unosi sie
specyficzna chropowatosc, od
mikroelektroniki do
postindustrialnych krajobrazów (utwór
"Hippi"). Plyta jest
wysmienitym przegladem
elektronicznej avant sceny. [8]
08.05.2004
[Tomasz Wlazinski] www.alternativepop.pl |
|
To, ze
Vivo staje sie wytwórnia
swiatowa, mozemy obserwowac juz
od jakiegos czasu. Milo przekonac
sie o tym po raz kolejny,
szczególnie, gdy idzie to w
parze z pierwszorzedna promocja
rodzimego undergroundu. Zenial
zaczynal na tzw. demo - scenie,
która od poczatku lat 90,
zaczela zrzeszac twórczych
entuzjastów komputerów, byl
wspóltwórca zawiazanego w tym
kregu artystycznego kolektywu
Palsecam. Z Amigi przesiadl sie
na Peceta, a potem wybral laptop.
Podsumowaniem upóru i
konsekwencji dziesiecioletniej
aktywnosci w undergroundzie jest
ta plyta zbierajaca materialy z
lat 1997 - 2003. Znalazly sie tu
nagrania autorskie, ale przede
wszystkim remiksy i utwory
firmowane jako duety. Material
zainicjowany przez dzialajacego w
Krakowie Zeniala wspóltworzylo -
na sieciowych laczach -
kilkunastu artystów róznych
generacji z calego swiata.
Pojawiaja sie znaczace postacie m.
in. Zbigniew Karkowski, K. K.
Null, Vidna Obmana, Andrew
Lagowski, Kaspar Toeplitz.
Schwytany na jednym ze skrzyzowan
globalnej sieci powiazan sceny -
swietny w swej róznorodnosci i
dialogicznej dynamice - przeglad
nowoczesnej poszukujacej
elektroniki. Od dark ambient
poprzez noise do eksperymentów
posttechno. Postindustrialne
chropowatosci i wrazliwosc sceny
laptopowej znajduja porozumienie
w swym elektroakustycznym
zacieciu. Najbardziej zaskoczyla
mnie procja elektroakustycznej
free kameralistyki tria Jason
Wietelspach, Jon Mueller, Zenial.
Zreszta sam bohater tego
zamieszania imponuje
uniwersalnoscia. Jako solista
eksploruje surowe bezdroza glitch,
ale np. w duecie Mackiem
Szymczukiem osiaga zwiewny, lotny
i gleboki groove, czego efektem
sa zaszumione tematy pokrewne
scape. Calosc laczy chmurny
klimat odmieniany na rózne
sposoby: zracy noise, zewowe
drony, transowa motoryka,
klikanie i organiczny halas.
Wszystko to sklada sie na
nielatwe, ale doglebne
doswiadczenie dzwiekowe.
Rafal Ksiezyk / Antena
Krzyku |
|
"Reworked"
to nielatwy w odbiorze material.
Wspólautorem wszystkich
kompozycji jest znany pod
pseudonimem Zenial czlonek
kolektywu multimedialnego
Palsecam, Lukasz Szalankiewicz,
zamieszkaly obecnie w Krakowie.
Jego dzialalnosc oraz kontakty w
swiatowym srodowisku awangardowej
elektroniki zaowocowaly
oficjalnym debiutem w barwach
Vivo. Plyta jest bardzo
róznorodna, co moze byc jej
atutem, ale takze spowodowac
zamet u mniej zorientowanego w
temacie sluchacza. Czego tu nie
ma...? Cut-ups z elementami
muzyki tla (Kasper T. Toeplitz),
mikroelektronika z dyskretnymi
wstawkami "popsutej"
estetyki glitch (Andrew Duke),
perkusyjno-komputerowa rytmika
Amira Baghiri, czy chociazby
zaskakujace wariacje na klarnet i
laptopy w "Angst". W
autorskich kompozycjach samego
Zeniala, wersjach Japonczyka K. K.
Nulla oraz zamieszkalego w tym
samym kraju Zbigniewa
Karkowskiego (zalozyciela
legendarnej formacji The Hafler
Trio) znajdziemy nawet elementy
niesmiertelnego noise, którego
pomyslodawca tej plyty jest
wielkim fanem. "Aktyb7ff"
Anrew Lagowskiego to niesamowicie
oszczedny i gleboki "podwodny"
ambient z rozwleklymi echami
plynnej materii. Ten ostatni
kompozytor prezentuje sie
zupelnie odmiennie w drugim
utworze, ciazacym bardziej w
kierunku mechanicznej retro-elektroniki.
Az trudno uwierzyc, ze za
obydwoma remiksami stoi ten sam
autor, choc czesciowo zdradza go
skrupulatne podejscie do
najnizszych czestotliwosci.
Wspólna kompozycja Zeniala i
Macka Szymczuka to z kolei
przyklad lekkiego i przyjemnego
click techno. Nazwa tego stylu
moze i nie brzmi zbyt powaznie,
ale sama muzyka jest dojrzala i
ambitna. Materialy powstawaly w
latach 2001-2003, przy
wspólpracy droga poczty
elektronicznej. Artysci przyjeli
metode remiksów gotowych
utworów, badz tez wspólnego
dopracowywania efektu koncowego,
który momentami potrafi zadziwic.
Radoslaw Pasternak / Hi-Fi
i Muzyka www.hi-fi.com.pl |
|
Reworked
is a collection of Zenial's
material which has been touched
and tweaked by other contributors.
Zenial is sound designer and
experimental artist Lukasz
Szalankiewicz, and he had
gathered an impressive array of
guest musicians to delve into the
possibilities of his work.
The opener -- a Kasper T.
Toeplitz and Zenial collaboration
called "Van Helsing Froz"
-- is a narrow-band glitch
atmosphere with just a hint of
captive voices and found sounds
running through the central
section. It hums with potential
menace, but never erupts into
anything which could really do
harm. The song just hangs at the
periphery of your hearing like a
thousand winged insects just on
the other side of a steel door.
Maciek Szymczuk's "Zenial's
Theme Remix" is filled with
a tiny Aphex Twin like melody (circa
Selected Ambient Works, volume 2
era) and a bubbling pop beat that
gradually creates enough of an
interference pattern that both
collapse into random garbled
noise. K.K. Null smacks us
around quite heartily right out
of the gate and, if you know Null's
work, you shouldn't be surprised.
But, after the softer patterns of
the two opening tracks, I'm not
prepared for the abrasive power-sander
to the ears with which he opens
"Echoes From Lamberton."
He backs off his abrupt assault
and invites you into a studio of
barely restrained power tools and
demonstrates his control over
their vibrant and explosive
energies with a track that is
probably nothing more than Zenial
source material that has been
folded back on itself a few
thousand times. The first
of two Andrew Lagowski remixes,
"Cycolsynapsa," is a
spooky soundtrack to a haunted
hospital, built from static loops
and the repetitive beeps and
tones of neglected machinery. It's
hard to say if the machinery is
still monitoring occluded
patients lost somewhere within
the walls of the derelict
hospital or if the rhythmic beeps
and cycles are the heartbeat of
the now animate machinery.
Lagowski's second track, "aktyb7ff,"
is even more still, a faint echo
of water and the movement of mist
deep within uncharted tunnels.
Vidna Obmana's "Palsecam
Theme (remixed)" is
surprisingly rhythmic, built
around a hard-plucked guitar
phrase, and fellow ambienteer
Amir Baghiri's "Ilustracja #1
/ E-nimalic" has an equally
strong rhythmic flair to it (in
addition to a series of vocal
samples pushed high in the mix).
I still don't much about
Lukasz Szalankiewicz's work as
Zenial and his solitary
contributions to this record are
scattered across several genres (from
the gentle static breath of
"Sanok 13" to the hip-hop
noise remix of "Hippi").
It is hard to define a man by the
remix effort of others, but I
think he is a man who is a friend
to the lost frequencies. He
travels in the areas of the
spectrum where no one lives and
collects tiny fragments of
elusive sound and wide bands of
white noise. He makes
compositions from wave patterns,
pulse modulations, and electron
excitation caused by solar
radiation. What he gives to
others is a broad band of
electronic signals with which
they create a diverse array of
sonic environments
. Earpollution
/ Mark Teppo |
|
|
Lukasz
Andrzej Szalankiewicz is a Polish
digital sound designer and
multimedia collaborator who has
worked since 1994 under the name
Zenial and, later, also as
Palsecam. Continuing the
tradition begun with last year's
(highly recommended) Reworked for
Black Faction, this is a
collection of artists from around
the world who have a go at the
original material. Here the
tracks run the gamut from
minimalism to noise. The first
few, collaborations with Kasper T.
Toeplitz and Maciek Szymczuk, are
subtle enough - full of digital
crickets, restrained noise and
melodies, glitch rhythms and
steady electronic hum. Then KK
Null rudely awakens anyone who
might have been lulled to sleep
with an unforgiving swathe of
noise. Andrew Lagowski's first
track offers more blips, smears
and bass but the second (as well
as the following Andrew Duke
& Zenial track) moves into
subliminal ambient territory.
Vidna Obmana wraps windy textures
around a repetitive bass/rhythm
line while Amir Baghiri's near
ten minutes gradually becomes one
of his own 'Yalda' tracks replete
with tribal drumming and seething
washes. Two of Zenial's tracks (three
are credited solely to him) are
relatively tame, crackling and
cooing tiny rhythmic melodies and
murmurs while the other
juxtaposes truncated Hip-Hop
samples with electronic
abstractions. Jason Wietlespach
& Jon Mueller (both of the
Crouton Music collective) add
saxophone and found sound sort of
percussion to the electronic
sputtering while Tetsuo Furudate
plays with deep gong-like tones.
None of the individual tracks
strike me as particularly
exceptional, but the variety does
make the whole a fine listen.
Vivo are a label to watch from
here on out. - Brainwashed / Mark Weddle |
|
|
This
is, as the title implies, a
collection of mostly remixes,
including some by such respected
avante/electronic names as K.K.
Null, Lagowski, Vidna Obmana,
Amir Baghiri, and Zbigniew
Karkowski, among others. Opening
with the shrill, abstracted
sonics of 'Van Helsing Froz',
ZENIAL's music on this hour-plus
CD heads down a variety of
unusual avenues. 'Zenial's Theme
Music' approaches a sort of
glitchy electronica, with popping
rhythms and bleeps approximating
a semi-ambient take on Detroit
techno. So far, so good. Null's
schizophrenic retooling of 'Echoes
From Lamberton' is a lurking,
abrasive, rhythmic, and downright
malicious power-noise ear-opener,
while Lagowski's 'aktyb7ff' is,
conversely, a slice of dark and
expansive computer ambiance that
could be a long-lost score to '2001:
A Space Odyssey'. The remainder
of 'Reworked' alternates between
dark, minimalistic glitchtronica
and post-industrial ambience. A
most righteous disc, waiting to
be discovered by such fearless,
exploratory listeners as yourself.
Godsend
/ Todd Zachritz |
|
|
I must
confess ignorance to the work of
Poland's zenial, but he must rate
to have his experimentronic
sounds reworked by this host of
renowned artists. Expect a wide
array of sonic disturbances, from
cacophonous to soothing...
What's that hovering in kaspar t.
toeplitz & zenial 's twisted
dreamscape of "van helsing
froz"? Could be insects, or
machine hum, or alien vapors,
which crack to emit occasional
noisier outbursts, odd ripplings
and muffled percussive thumps.
Though rather sparse and grey,
manciek szymczuk & zenial's
"zenial's theme remix"
takes a more musical tact, with
soft tones stippled by a clicky
rhythm (until a final crunchy
breakdown). Whaaa! Had I foreseen
the next track was deconstructed
by kk null, I might have
anticipated the ear-shredding
assault; "echoes from
lamberton" then downgrades (slightly)
from sharp rending noise into a
rumblier stew of seismic growling,
which in turn intensifies into a
truly awesome sea of sonic debris
(and more).
andrew lagowski emits a
hushed (and catchily cyclic)
stream of bleep-n-sizzle with
"cyclosynapsa",
followed a bit later by the
spectral grit and sheens of
"ib7: ludojad" by
Andrew duke & zenial. The
warm, weird bop of "palsecam
theme (recycled)" thrusts a
downright incorrigible bass thrum
into a swirling void of
gaseousness, courtesy of vidna
obmana... strange but cool!
Impaled on amir baghiri's
rhythmically clanging and
throbbing spikes of metal and
skins, "ilustracja#1/E-nimalic"
(9:44) writhes in molten darkness;
the tribalesque beats steer the
amorphous drear into someplace
groovable... a sublime blend
which "spaces out" in
its latter movements. zenial's
own remixes include short "sanok
13" which moodily glides
through scritchy vinyl, twangy
stringlets and pulsing bass.
Among other remixes are
the distorted saxophonics of
jason witlespach & jon
mueller & zenial and the
gloomy bong-a-thon of tetsuo
furudate. The disc closes with a
brief (0:22) untitled horrorshow!
Whether harsh, hypnotic or smooth,
the disparate (though leaning
more toward shadow than light)
sounds of zenial being reworked
average out at a noisily healthy
B+.
AmbiEntrance.org |
|
|
ZENIAL
Reworked CD (Vivo, Poland, 2003)
The very fact that Polish digi-sound
explorer Lukasz Szalankiewicz's
debut
release (beyond the few
compilation appearances so far
garnered) amounts to
a collection of reworkings of his
material by artists whom he
either
respects or shares his mission
with appears to make far more
sense than
going it alone to try and stake
out his position. The climate
just isn't
ripe for that anymore,
unfortunately, which is a pity
since Reworked can
only be viewed as as something of
a necessary compromise. As such,
collaborative pieces with Kasper
T. Toeplitz, Andrew Duke and
others run
alongside remixes by Kazuyuki K.
Null, Vidna Obmana, Andrew
Lagowski, Amir
Baghiri, Tetsuo Furudate,
Zbigniew Karkowski and Zenial
himself. Most of
these, in turn, subscribe to the
notion of exorcising new glacial
shapes
from the material sourced, but it's
actually during the more rhythmic
settings of Vidna Obmana's "Palsecam
Theme (Recycled)' and Amir
Baghiri's
'Ilustracja#1/E-nimalic' that
things take on a more muscular
life of their
own. Next to these, the patchwork
of Fax label-type gloop and
minimal clicks
proffered by Zenial's teaming up
with Maciek Szymczuk, for example,
seems
rather emaciated and desultory
while Lagowski's two cuts remain
stilted and
one-dimensional. Really, though,
all this reflects nothing more
than the
nature of the beast. Collections
of this type are doomed to being
erratic...and, to ably prove a
point, the finely-honed software
chirruping
of Toeplitz & Zenial's 'Van
Helsing Froz' (which, ironically,
does
everything but drive a stake
through the heart of Reworked's
more tempered
musings) and the slow-mo chimes
of Tetsuo Furadate's 'Hamlet'
both actually
breathe where a number of the
other cuts clearly need the
support of an iron
lung & intravenous drip.
Sure, it's an interesting
album in that it illuminates the
many corners of
Zenial's own work, or
reconfigures them somewhat, but
it staggers into the
trap long established by so many
compilations or releases of this
type
before. If it succeeds at
anything especially, then
it's at proving Lukasz
Szalankiewicz has at least enough
ideas of his own to move forward
without
the help of others from this
point. To this end, I am
convinced his next
album will have near enough all
of the creases evident here well
& truly
ironed out and I'm certain I'm
not going to be alone in looking
forward to
it.
(RJ) Adverse
Effect (UK) |
|
|
"Reworked"
by Polish sound experimentator
Zenial is a collection of remixes
(or 'reworked' tracks) by artists
that are well known to the
scenesters because of their long
and dedicated work. People like K.
Null, Andrew Lagowski, Vidna
Obmana, Tetsuo Furudate and
Zbigniew Karkowski (...) are just
some of the most well established
names who appear and lended a
hand for the creation of this
project. Fourteen tracks ranging
from exploding power-noise (guess
who else if not K. Null!) to
glitch electronics, ambient,
experimental noise etc etc. Other
artists include Kasper T., Maciek
Szymczuk, Andrew Duke, label mate
Amir Baghiri, Jason Wietlespach
& Jon Mueller and of course
Zenial himself. A multifolded
release that contains pleasant
surprises and interesting moments.
Review by: Marc "the MEMORY
Man" Urselli-Schärer
chaindlk.org
|
|
|
Zenial
- Reworked (Vivo Records)
Sehr deep digitale polnische CD
mit Tracks die von ruhig
gewobenen Tönen bis hin zu
abstrakteren Beats geht, manchmal
bis in die clickrige Seite von
Electronica kommt aber wenn sie
will auch einfach Noise sein kann,
der an den Innerreien des
Computers zerrt. Remixe von
Zenial Tracks aus einer Szene die
mir nahezu komplett unbekannt ist,
die sich aber hier definitv ein
Monument geschaffen hat, von dem
aus man beruhigt in die Zukunft
blicken kann, denn auch wenn
viele der Stücke hier für
Freunde von Clicks & Cuts
eher unverdaulich erscheinen
könnten, so ist das doch nie
einfach nur ein Kunstprojekt mit
möglichst radikalen
Soundansätzen, sondern immer
wieder etwas bei dem die Musik,
egal ob es nun Noise ist oder
nicht, im Vordergrund steht,
nicht die Idee wie es zur Musik
gekommen ist. Wer auf digitale
Experimente steht, die dennoch
sehr dicht und auf vielen Ebenen
hörbar bleiben, der dürfte
diese Platte lieben.
http://www.zenial.vivo.pl
bleed ***** DE:BUG |
|
****
Plyta
dla odwaznych. Zenial, czesc
kolektywu Palsecam, zdecydowal
sie stoczyc walke z gronem
cenionych elektroawangardzistów
z calego swiata, wsród których
znalazly sie tak wyraziste
osobowosci jak chocby Zbigniew
Karkowski, Kuzuyuki Null czy
Andrew Lagowski. Czasem oddajac
swoje kompozycje do zremixowania,
kiedy indziej wspólpracujac z
nimi w duecie, Zenial osiagnal
efekt bedacy niejako kwintesencja
wszystkich nurtów wspólczesnej,
poszukujacej elektroniki. W
oddali wiekszosci nagran tla sie
wspomnienia o postindustrialnych
korzeniach, miejscami - jak w
przypadku Nulla - wysuwajac sie
na pierwszy plan, kiedy indziej
laptopowa mikroelektronika
kokietuje wlasciwa sobie,
chirurgiczna finezja, w jeszcze
innym punkcie plyta eksploduje
halasem z obszarów noise jazzu.
Ilosc przewijajacych sie przez
plyte watków i jakosc ich
rozwiniecia robi znakomite
wrazenie. Kolejny punkt dla Vivo
- aktualnie najbardziej swiatowej,
polskiej wytwórni.
Wojtek Wysocki / FLUID |
|
Alternatywne
granie
Niezalezna wytwórnia Vivo
kontynuuje swa ofensywe na naszym
rynku fonograficznym - oto
ukazuja sie dwa jej nowe
wydawnictwa. Pierwsze z nich to
album Yalda iranskiego
kompozytora mieszkajacego w
Niemczech - Amira Baghiri.
Artysta laczy w swej muzyce trzy
plaszczyzny brzmieniowe: transowe
rytmy wybijane przez arabskie
perkusjonalia, elektronicznie
spreparowane tlo oraz dzwieki
otoczenia zarejestrowane w
róznych krajach Azji i Afryki
Pólnocnej. W efekcie rodzi sie
egzotyczna muzyka, która czasem
ociera sie o mroczny ambient (Daygan,
Simourgh, Hidden Psalm), a kiedy
indziej osiaga ekstatyczny wymiar
plemiennego rytualu (Illanout,
Ruhe Tariki). Baghiri sam gra na
wiekszosci instrumentów,
osiagajac poziom bliski
wirtuozerii. Wiekszosc dzwieków
zawartych na plycie ma
zdecydowanie agresywny charakter
- brzmia one niczym wezwanie do
wojennej wyprawy skierowane do
mieszkajacych na arabskich
pustyniach nomadów. Yalda to
kontrowersyjna propozycja w
czasach powszechnego strachu
przed islamskim terrorem.
Drugie nowe
wydawnictwo Vivo to debiutancki
album polskiego artysty Zeniala (obecnie
studiujacego i mieszkajacego w
Krakowie), wywodzacego sie z
multimedialnego kolektywu
Palsecam. Na Reworked znalazla
sie kolekcja jego nagran
zremiksowana przez "gwiazdy"
elektronicznego podziemia z
calego swiata. Na przecieciu
odmiennych technik tworzenia i
preparowania dzwieku zrodzily sie
niezwykle interesujace brzmienia
- klikajaca mikroelektronika (Zenial
vs. Maciek Szymczuk), ekstremalny
industrial (Zenial vs. Kazuyki K.
Null), gleboki ambient (Zenial vs.
Lagowski) czy awangardowy free
jazz (Zenial Vs. Jason
Wietlespach i Jon Mueller). Sam
Zenial daje sie poznac jako
nieustepliwy poszukiwacz
niezwyklych dzwieków.
Obie plyty zostaly niezwykle
starannie wydane - wspólnie z
zawarta na nich muzyka tworza
oryginalne dziela sztuki
wspólczesnej.
(GZL) Dziennik
Polski |
|
Zenial
Reworked
Vivo
A! A! A! A!
Swietna porcja poszukujacej
elektroniki. Schwytana na jednym
ze skrzyzowan
globalnej sieci powiazan tej
sceny. Material zainicjowany
przez Zeniala z
Krakowa stworzylo kilkunastu
artystów z calego swiata. Czesc
utworów to
remiksy, inne firmowane sa jako
duety. Pojawiaja sie znaczace
postacie, m.
in. Zbigniew Karkowski, K.
K. Null, Vidna Obmana, Andrew
Lagowski.
Postindustrialne chropowatosci i
wrazliwosc sceny laptopowej
mieszaja w swym
elektroakustycznym zacieciu.
Chmurny klimat odmieniany na
rózne sposoby:
zracy noise, zewowe drony,
transowa motoryka, klikanie i
organiczny halas.
Nielatwe, ale doglebne
doswiadczenie dzwiekowe.
Rafal Ksiezyk / AKTIVIST
sierpien
2003
|
|
|
|