SERWIS INFORMACYJNY:
Warsaw Electronic Festival – Future Sessions 2007

Warsaw Electronic Festival – Future Sessions 2007

BIS Polskie Radio – noc z 22/23 lipca, godz. 1:00
Prowadzi Mateusz Kwiatkowski

Future Sessions to unikalne w tej części Europy koncerty radiowe prezentujące najświeższe dokonania polskich twórców muzyki elektronicznej. Od ambientu, przez klikową elektronikę po organiczny nosie – te wszystkie gatunki i wiele innych można usłyszeć w czasie jedynych w swoim rodzaju live-actów tworzonych podczas audycji.

W najbliższym wydaniu usłyszymy następujące projekty:

Eta Carinae (Grzegorz Bojanek), Le Visage (Radek Krzyżanowski), Lord of Flies (Robert Jeszke), RND (Tomasz Pauszek)

Eta Carinae to solowy projekt Grzegorz Bojanka, założyciela nowego i szybko rozwijającego się labelu www.etalabel.com, który promuje ambient i nową, eksperymentalną elektronikę, tworzoną głównie przez młodych polskich twórców. Pierwszy album Eta Carinae został wydany latem roku 2002 r. Jest inspirowany literaturą Stanisława Lema i Carla Sagana. W 2004 roku ukazała się druga płyta EC zatytułowana "Movement…". Rok 2005, to rok wydania płyty "::3::", a także reedycji dwóch pierwszych albumów, które zawierają teraz dodatkowe kompozycje zarejestrowane podczas koncertów Warsaw Electronic Festiwal 2005. W 2006 roku www.etalabel.com wydało kompilację remiksów jednego z utworów EC, do której zostali zaproszeni goście z całego świata m.in. Andrew Duke (Kanada), Pei (Tajwan) a także twórcy z rodzimej sceny nowej elektroniki tacy jak Human Error, czy Copter. Aktualnie EC pracuje nad kolejnym albumem, który tym razem zostanie wydany w Chinach.
Dodatkowo, w wolnych chwilach Grzegorz udziela się w projekcie chińsko – polskim, ChoP, gdzie wraz z ZenLu (pochodzącym z miasta Shenzen, twórcą młodego pokolenia chińskich eksperymentatorów) kontynuują poszukiwania na polu organicznego ambientu. W tym roku podczas pobytu ZenLu w Polsce ChoP zaprezentował się podczas występów scenicznych oraz radiowych.
Aktualnie Grzegorz aktywizuje społeczność artystów, redagując stronę festiwalu www.wef.pl

Le Visage, czyli twarz, oblicze (Radek Krzyżanowski). Nazwa pochodzi z jednego z filmów Ingmara Bergmana ("Ansikte" z 1958, co w tłumaczeniu na francuski znaczy właśnie Le Visage). W tej chwili Le Visage jest jednoosobowym projektem, choć z rokowaniami na coś większego. Póki co udział gości jest niewielki, ale wkrótce powinno się to zmienić. Stylistycznie projekt balansuje na granicy elektroniki (idm, downtempo, chwilami clicki czy ambient) i żywego grania (coraz większy udział gitary, basu i fortepianu, od zawsze duża ilość syntetycznych brzmień instrumentów vst). Główne narzędzie pracy to laptop (Ableton Live), kontrolery midi i w/w instrumenty, wzbogacone okazjonalnie różnymi brzmieniami perkusjonaliów. Na razie dorobek wydawniczy Le Visage jest bardzo skromny, raptem jedna epka - "Persona" (chill-label 2006) i udział w dwóch składankach tegoż labelu (chill.01 i "Solarystyka"). Podobnie z występami na żywo - udział w IV urodzinach portalu nowamuzyka.pl jako jeden z supportów dla Chrisa Clarka to na razie najpoważniejszy koncert projektu.


Władca Much/Lord of Flies to jednoosobowy projekt Roberta Jeszke, gitarzysty nieistniejącego już warszawskiego tria – Funga - penetrującego niezgłębione pokłady muzyki gitarowej. Początki WM sięgają roku 1999, kiedy to jeszcze jako Bosluis Basters, zaczynał swą przygodę z komputerem, samplując i miksując Mogwai z Critters Buggin, Tortoise i muzyką z gier komputerowych. Podążając własną drogą, udało mu się wypracować indywidualne, rozpoznawalne brzmienie. Traktuje dźwięk w sposób swobodny, często i gęsto go destruując. Do tworzenia stara się podchodzić z dziecięcą naiwnością. Jego produkcje cechują zarówno ostre digital punchowe, połamane rytmy, jak również spokojne rozmyte przestrzenie dźwiękowe, randomicznie pulsujące swą wewnętrzną arytmią. Swoje progresywne kilku egzemplarzowe płyty wydaje w zaciszu domowego "studia" - ‘anderdebed’. Występował m.in. podczas Warsaw Electronic Festival 2003, 2004, 2005 i można go usłyszeć na pierwszej festiwalowej składance „Samplicity – one step further” remixującego takich wykonawców jak brytyjski - Tonne, czy polski - Seed. Laureat konkursu audycji Future Shock i portalu Syntezatory.pl współpracuje ze sceną związaną z audycją Future Shock, wchodząc m.in. w skład elektronicznego kolektywu Gravity Collective oraz tworząc razem z Jarkiem Grzesicą grupę - SEND/RECV.

RND to projekt obejmujący szeroko rozumiany eksperyment, minimal music, digital punch oraz elementy IDM. To autorski projekt ODYSSEY`a – (naprawdę: Tomasz Pauszek), producenta, kompozytora, multiinstrumentalisty, wykonawcy nowej muzyki elektronicznej. Podczas swojej długiej kariery Tomasz współpracował z projektem Remote Spaces (wspólna płyta "Ypsilon Project"), jak i z Łukaszem Pawlakiem (projekt City Songs). Współtworzy także wraz z Robertem Czurakiem, deephousowy projekt Waxfood. Jego dewiza to: „zeksperymentować można wszystko, bo każdy dźwięk i szmer to muzyka, tylko trzeba ją umiejętnie podać”.

MUZYCZNE HORYZONTY

MUZYCZNE HORYZONTY
KLUB FESTIWALOWY
Tone Industria zaprasza na koncerty sceny muzycznej w ramach wrocławskiego Festiwalu Era Nowe Horyzonty.
Ważnym punktem programu Festiwalu jest jak zwykle muzyka, w tym roku Scena Klubowa to dwa miejsca: większość koncertów odbędzie się na tyłach Teatru Lalek, pozostałe w Klubie Bezsenność. Główny Klub Festiwalowy znajduje się na tyłach Teatru Lalek, tam również zapraszamy do Cafe Australia.
Odbędzie się dziesięć koncertów: Masala, Pulsarus, Karpaty Magiczne, Not Only, Maestro Trytony, Kaszebe, Majahba ,Trio AJJE Kochan Jaskułke Gralak, Babba, Nei Shi Fan Ting.

Producentem Klubu jest Kostas Georgakopulos z Tone Industria.
www.toneindustria.com

Miejsca:
Teatr Lalek
Pl. Teatralny 4 WROCŁAW
www.teatrlalek.wroclaw.pl

Klub Bezsenność
Pasaż Niepolda
ul. Ruska 51 WROCŁAW

REPERTUAR :
20 lipca, godz. 21:00 – Masala                       SCENA TEATR LALEK
21 lipca, godz. 21:00 – Pulsarus                     SCENA Bezsenność
22 lipca, godz. 21:00 – Karpaty Magiczne         SCENA TEATR LALEK
23 lipca, godz. 21:00 – Not Only                     SCENA Bezsenność
24 lipca, godz. 21:00 – Maestro Trytony           SCENA TEATR LALEK
25 lipca, godz. 21:00 – Kaszebe                     SCENA TEATR LALEK
27 lipca, godz. 21:00 – Majahba                     SCENA Bezsenność
28 lipca, godz. 21:00 – Trio AJJE Kochan Jaskułke Gralak    SCENA TEATR LALEK
29 lipca, godz. 21:00 – Baaba                        SCENA TEATR LALEK
29 lipca, godz. 23:00 – Nei Shi Fan Ting          SCENA Bezsenność   

KARPATY MAGICZNE we Wrocławiu


NEMEZIS INBETWEEN CD


Nemezis to bezdyskusyjny klasyk polskiej muzyki elektronicznej. Płyta "Inbetween" jest pierwszym od 6. lat nowym albumem formacji. Elektronika, ambient, nowe brzmienia. Piękna, delikatna, niezwykle plastyczna, wyrastająca z najlepszych tradycji muzyka. Nagrań dokonano w okresie między wrześniem 2006 a czerwcem 2007 w składzie: Łukasz Pawlak( Requiem Records) , Konrad Kucz(ex-Futro) i Marcin Bociński.  zamów

KARPATY MAGICZNE + DRUZINA


SUNDIAL AEON dla fanów AURAL PLANET

Nowa płyta projektu Raidena z Aural Planet, formacji Sundial Aeon, niebawem zostanie opublikowana nakładem portugalskiej wytwórni Flow.
Oficjalna strona projektu: www.sundial.pl
Oficjalna strona wydawnictwa: www.flow-records.com

OFF FESTIVAL STARTUJE

Ruszyla sprzedaz biletow na Off Festival!

Ubiegłoroczny Off Festival był jedną z  najciekawszych alternatywnych
imprez muzycznych w Polsce. Pojawiło się na nim  ponad 10 tys. fanów. Na
drugą edycji festiwalu najlepiej  zarezerwować sobie cały weekend od 17 do
19 sierpnia.

Od 18 czerwca do 17 lipca dwudniowy karnet na Off Festival kosztuje tylko
35 zl. Od 17 lipca do 16 sierpnia 45 zł. a w trakcie festiwalu 17-18.08 -
55 zl.

Bilety jednodniowe będzie można kupić w trakcie festiwalu w cenie 35 zł.
Bilety są do nabycia w sieci sprzedaży Ticketpro.pl i Eventim.pl.

Przez dwa pierwsze dni na kąpielisku Słupna w Mysłowicach zagra ponad 40
artystów z Polski i zagranicy.

Nie znamy jeszcze nazw wszystkich zespołów. Na pewno warto wspomnieć
więcej o trzech grupach. To australijski  Architecture In Helsinki
(postmodern-dance) oraz brytyjskie Electrelane (post rock) i Iliketrains
(post rock-intelligent-goth). W załączniku przesyłamy pełne Press Info o
artystach.

Na festiwalowej scenie zaprezentują się zagraniczne także norweski Low
Frequency In Stereo (lo-fi-post rock), izraelski Boom Pam (folk-jazz),
austriacki Radian (experimental/post rock),

francuski Philippe Petit (założyciel kolektywu Strings Of Consciousness),
włoski Port-Royal (ambient-rock), niemiecki didżej i producent Markus
Detmer oraz brytyjski duet Pumajaw (psycho-folk), w którym gra John Wills
znany m.in. z kultowych grup The Hair and Skin Trading Company i Loop.

Polskie grupy to m.in. Brygada Kryzys, Kapela ze Wsi Warszawa, Dezerter,
Pogodno, Tymon And The Transistors, Pink Freud, Kasia Nosowska, Starzy
Singers, Ścianka, Lao Che,  Dick4Dick, 19 Wiosen, Muariolanza, 100nka,
Blue Raincoat, Old Time  Radio, The Syntetic, Komety i Bassisters
Orchestra.

Jednym z wydarzeń festiwalu ma być koncert reaktywowanego tylko na jeden
wieczór  kultowego mysłowickiego zespołu z lat 80., Generał Stilwell.

Dzień trzeci to dzień sztuki ulicy. W akcji "street art" udział wezmą
znakomici artyści, m.in. Edward Dwurnik, Wilhelm Sasnal, Agata Bogacka czy
Cezary Bodzianowski. Będą murale, projekcje wideo i mobilne instalacje.

Off Festival to również Międzynarodowe Targi Wolontariatu (prezentacje,
prelekcje, znakomici goście) oraz Święto Radości Dzieci, podczas którego
podopieczni domów dziecka, świetlic środowiskowych i niepełnosprawni będą
mogli bezpłatnie skorzystać z wielu atrakcji, m.in. Wesołego Miasteczka,
akcji Malarstwa Emocjonalnego, jazdy konnej czy spektakli teatralnych.


OFF FESTIVAL 2007
17-19.08.2007 SŁUPNA PARK
MYSŁOWICE

www.off-festival.pl |
www.myspace.com/offfestival

CYBER BEATNICY



LAST REFUGE FOR THE SENSES: Joe Grimm Ben Russell

Pokaz dziewięciu filmów z eksperymentalną muzyką, twórców niezależnego kolektywu artystów z Providence, Rhode Island USA plus karpacki bonus.

„Diałaj analogowo. Tak jak psychodeliczne kino amerykańskie lat 60 i 70-siątych, tak nasz 16 mm film ma być odpowiedzią na wszechogarniający chaos historycznej chwili.Zastosowanie technik analogowych, podkładów muzycznych tworzonych „na żywo” oraz specjalnych technik filmowania wywodzą się z filozofii niezależnej twórczości (DIY), która ma korzenie w politycznym oporze a estetyczne źródła w ruchu wspólnot artystycznych tworzących własne obiegi komunikacji społecznej.”
(Ben Russell)

W programie :
Black and White Trypps Number Three (Ben Russell) – 11.30, 2007r. 35 mm - film nakręcony podczas koncertu grupy Lighting Bolt, pokazuje proces przekształcania się rockowej publiczności w transowo-rytualny krąg.
Paranoia Trilogy Part One: The Chemical Bath (Xander Marro) – 6.00, 2001r. 16 mm - film zrealizowany podczas 24-godzinnego Eksperymentu Filmowego w lofcie Dirt Palace w Providence.
Scream Tone (Jo Dery) – 3.00, 2002r. 16 mm - film zrealizowany w artystycznym Gods (Ben Russell) – 8.00, 2005  16 mm (live sound)
Terenowy „raport” etnograficzny z muzyką zagraną przez Joe Grimma.
PEACE NOISE (Joe Grimm lofcie Dirt Palace)
Echoes of Bats and Man (Joe Dery) – 7.00, 2005  16 mm
„…pro-eco-apocalypse…”
The Red and the Blue – 25.00, performance na głos i elektronikę
01/06 (Mat Brinkman / Xnder Marro) -13.00, 2006 16 mm
Mix kontrkulturowych przestrzeni z niezwykłą ścieżką dźwiękową
The Great Exodus (Joe Dery) – 6.30, 2005  16 mm
Szokujące rejestracje terenowe….
L’Eye (Xander Marro) – 2.00, 2004  16 mm
Co widział Jasnowidz? Muzyka noisowego projektu Nautical Almanac
Third Annual Roggabogga (Leif Goldberg / Ara Peterson) – 6.30, 2002  16 mm
Pulsująca masa kolorów w elektronicznych mlaśnięciach i dronach…

W projekcie weźmie udział karpackie duo Karpaty Magiczne z muzyką z albumu „Mirrors” i obrazem video pt. „Kompromis” (Cyber totem Kommunity) 16.20, 2006, zrealizowanym dla Greenpeace.

Instytut Sztuki / Klub „Pod Jaszczurami” / KRAKóW 3 lipca o godz. 20.00

ANDERS ILAR w Pruderii

22.06 piątek
Warszawa, klub Pruderia, Racławicka 99

FRACTAL Crew
+ gość specjalny:

ANDERS ILAR [Level, Shitkatapult, Echocord]

Dj’s:
Szum
Emilio

więcej:
myspace.com/fractalcrew
myspace.com/szupla
www.myspace.com/djemilio_eel

ANDERS ILAR

Pochodzący ze Szwecji Anders Ilar jest obecnie bez wątpienia jednym z najciekawszych europejskich twórców elektronicznej muzyki tanecznej.
Ten szwedzki dj i producent to prawdziwa awangarda mikro-house’u i minimalu. Jest niezwykle płodnym artystą, tylko w zeszłym roku ukazało się jego 6 wydawnictw. Począwszy od debiutanckiej płyty „Pinesky” (2000) Anders utrzymuje nieprzerwanie wysoką jakość swoich produkcji. Na koncie ma już nagrania dla kilkunastu wytwórni, z których najbardziej znaczące to Echocord, Shitkatapult, Plong!, Level, Merck, Audio.nl. W jego twórczości można odnaleźć przede wszystkim elementy minimal i acid techno oraz dubu zaaranżowane w typowy dla niego, oryginalny, nowoczesny sposób, podbudowane głębią i przestrzenią. Warto wspomnieć, że utwór Andersa „Geofissure” znalazł się na najnowszej kompilacji polskiego netlabelu S!te Records „Sad Electronics 3”.
www.myspace.com/andersilar

Time Is Passing Slowly 8

Time Is Passing Slowly 8
14.07.2007
klub Pruderia
Warszawa, ul. Racławicka 99

Jan Jelinek [~scape] live!
Move D [source / compost] live!

Support:

MorF live!
Vitalis Popoff live!
Formalina dj set

Jan Jelinek

Jedna z najwybitniejszych postaci współczesnej elektroniki. Współtwórca estetyki clics & cuts, najbardziej płodnego nurtu w elektronice przełomu tysiącleci, niestrudzony poszukiwacz coraz to nowszych, bardziej nowatorskich, esencjonalnych obrazów muzycznych.

Trudno wymienić wszystkie dokonania, projekty i albumy Jana Jelinka. Jako Gramm, jeszcze z końcem lat 90tych wyznaczył swą płytą "Personal Rock" nową definicję ambientu opartego na samplach. Jego projekt Farben, wydawany przez słynną wytwórnię Klang, był cyfrową odpowiedzią na house chicagowskich mistrzów gatunku, muzyki opętanej podskórną pulsacją i niebanalnymi frazami melodycznymi. Z miejsca też twórczość Farben okrzyknięto "biblią" click techno i microhouse. Pod swym własnym nazwiskiem, jako Jan Jelinek, wydał "Loop-finding-Jazz-Records", kolejną esencjonalną płytę dla jazzu i elektroniki przełomu wieków. Zapętlone mikroskopijne loopy ze starych jazzowych płyt zderzają się z cyfrowym pojmowaniem improwizacji. Kolejne jego płyty, solo ("La Nouvelle Pauvreté") i we współpracy z innymi, najczęściej jazzowymi muzykami (jak nagrane w prestiżowej serii Invisible Architecture z jazzowym Computer Soup "Improvisiations & Edits", także "1+3+1" z Australijskim Triosk czy projekt "Kosmischer Pitch" z Andrew Peklerem i Hanno Leichtmannem) - budowane na pograniczu jazzu, elektroniki i wolnej improwizacji za każdym razem wnosiły coś nowego.

Najnowszy album Jelinka "Tierbeobachtungen" (obserwacje zwierząt) wydany w 2006 r. jest chyba jednym z najbardziej odważnych i osobistych. Ciągle poszukując nowych dróg i rozwiązań, Jelinek tym razem próbuje badać granice struktury muzycznej - do jakiego momentu jest to jeszcze muzyka, improwizacyjna wypowiedź, a kiedy już nieopisywalny chaos. Jelinek prowadzi nas prosto w gąszcz akustycznej dżungli, gdzie szlachetny splendor spotyka się z niesamowitym żarem. Nagrania przenika bogata tradycja muzycznej psychedelii - Amon Düül, Cluster, My Bloody Valentine … jednakże jakiekolwiek muzyczne wspomnienia to bardziej luźne inspiracje, nie ma tu oczywistych zapożyczeń. Jelinek omija zbytnią dosłowność.
"Tierbeobachtungen" dużo bardziej niż każdy z jego wcześniejszych albumów oddaje atmosferę występów na żywo o czym będziemy mogli się przekonać już 14 lipca w warszawskim klubie Pruderia.

Move D

Mówi się, że gdyby talent przekładał się na ilość sprzedanych płyt Move D byłby bardzo bogatym człowiekiem.... David Moufang bo tak brzmi prawdziwe nazwisko artysty jest założycielem niemieckiej wytwórni Source, która jest częściowo odpowiedzialna za wypromowanie takich postaci jak Sutekh, Veer, Alex Cortex. Jednak David to przede wszystkim prekursor tzw. inteligentnego techno i twórca legendarnego duetu (wraz z Jonasem Grossmanem) Deep Space Network, który już debiutanckim materiałem na początku lat 90tych zadziwił fanów nowej elektroniki. Z wykształcenia perkusista i gitarzysta klasyczny i jazzowy bardzo szybko poziomem swoich produkcji zbliżył się do mistrzów uduchowionego techno z Detroit.

Muzyka w wydaniu Move D i DSN często bywa określana jako „kosmiczna” (przymiotnik nadużywany w odniesieniu do wielu projektów uprawiających trance i psychedelic trance) co akurat w tym przypadku rzeczywiście oddaje jej charakter. To wypadkowa wczesnych inspiracji muzyką taneczną techno i house z okolic detroit i chicago, doświadczeń z jazzem i muzyką eksperymentalną oraz zamiłowania do muzyki ilustracyjnej i ambient – wszystko potraktowane z olbrzymią lekkością i wyczuciem.

David ma na koncie wydawnictwa między innymi dla takich wytwórni jak Warp, Source, City Center Offices, Compost, Plug Research. Współpracował z mistrzem kreowania elektronicznych pejzaży samym Pete Namlokiem w projekcie „Exploring the Psychedelic Landscape”. Jest także członkiem grupy Studio Pankow. Miłośnikom gatunku nie trzeba, a nawet nie wypada przybliżać wspomnianych nazw...

Ostatnie produkcje Davida wydane nakładem m.in. Philpot, Liebe Detail, Modern Love to parkietowe perły, perfekcyjnie wyprodukowane, niebanalne, taneczne kompozycje spośród których kilka doczekało się remiksów w wykonaniu Lawrence'a, Vincenzo, My My, Jackmate.

MorF

MorF to wspólny projekt Jakuba Łuki (laptop, syntezatory, efekty, gitary, produkcja) i Michała Sosny (saksofony, klarnet, glos). Jakub, były gitarzysta i wokalista metalowy (Sothis, Melencoliasi) około 2001 roku zafascynowany industrialem i elektroniką powołał do życia istniejący do dzisiaj projekt Blare For A . Na koncie ma kilka wydawnictw dla Simple Logic Records , Salut Records i 80bpm.net-label . Od 2004 roku, mniej lub bardziej aktywnie współtworzy 3D Project. Od 2006 także udziela się jako członek Pasimito Kwintet oraz elektronicznego Another One (wraz z Maćkiem Szymczukiem)

Michał w przeszłości grał we Włosach Marcina Kydryńskiego, Sonecie, Szpilkach, Imponka Trio oraz PRONT. Obecnie, poza MorF, współtworzy rock'n'rollowo-improwizowane Sensorry , oraz jazzowo-postrockowe Pasimito Kwintet .
Powstanie duetu MorF wiązało się z ideą połączenia analogowych instrumentów dętych (saksofon, klarnet), ludzkiego głosu i gitar, z cyfrowym brzmieniem współczesnej muzyki elektronicznej, tworzonej w oparciu o takie instrumentarium jak laptop i syntezatory. Efektem tego jest świeża muzyka, która mieści się gdzieś na styku dokonań Johna Zorna, Kena Vandermarka, Tima Berna, Skerika, Mikołaja Trzaski, Adama Pierończyka, wykonawców spod znaku Nowej Elektroniki (Autechre, Mouse On Mars, Oval, Microstoria), oraz bardziej klasycznych przedstawicieli syntetycznych i industrialnych brzmień (Coil, Nine Inch Nails). Nad całością unoszą się echa dokonań artystów takich jak Dead Can Dance czy King Crimson.

www.myspace.com/morfform

znalezionych: 303 na 31 stronach
<<< poprzednia -   6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16   - następna >>>
 
POLECAMY: