SERWIS INFORMACYJNY:
Karpaty Magiczne poszumią w Warszawie


Krakowska Kawiarnianaukowa i Karpaty Magiczne

Ethnoise : KONCERT
19.04.2012 od godz. 20.00 w KAWIARNI NAUKOWEJ ul. Jakuba 29-31, Kraków (Kazimierz)

Karpaty Magiczne: Anna Nacher (głos, gitary, alaskański bęben ogniowy, teksty...) / Marek Styczyński (tradycyjne i modyfikowane instr. dęte, preparowane cymbały santoor, generator Badoog, Motophon, instr. perkusyjne...) oraz Małgorzata -tekla- Tekiel (elektryczna gitara basowa), Mirek Badura (thereminovox).

Program oscyluje wokół projektu ETHNOISE zapoczątkowanego dwoma płytami wydanymi przez VIVO Records (Sonic Suicide, Mirrors) i kontynuowanego na ostatniej regularnej płycie Karpat Magicznych – Acousmatic Psychogeography (World Flag Records).

Koncert jest początkiem współpracy KM z basistką M. -teklą- Tekiel, znaną m. innymi z formacji Świetliki i nagrań z Deuterem.

Bilety w bardzo umiarkowanych cenach przed koncertem w Kawiarni Naukowej.

www.magiccarpathians.com

NOWY ALBUM SUNDIAL AEON


Festiwal Akustycznej Awangardy ENERGIA DŹWIĘKU 5

Archaiczne instrumenty ludowe, naturalne tworzywa i przekazywana z pokolenia na pokolenie tradycja. Komputery, wymagająca prądu elektronika i współczesna technologia.

Wszystkie te wymienione rzeczy mają zastosowanie w tworzeniu muzyki – jednak dźwięki wykreowane przy ich pomocy diametralnie się od siebie różnią. Wystarczy porównać  uderzanie w skórzany bęben z komputerowymi bitami, drganie metalowych strun z zaprogramowaną amplitudą, melodię ludzkiego głosu z syntezatorowymi brzmieniami. W każdej opozycji jest jednak ziarno zgody – w tym przeciwstawieniu na muzycznym gruncie widoczna jest cecha, która jest wspólna. Każdy instrument – obojętnie czy jest zbudowany z kamienia, drewna czy metalu, czy też jest skomplikowanym układem podzespołów – jest nośnikiem takiej samej energii. Energii dźwięku. I ta elementarna cecha, wspólna dla każdego instrumentu, niezależnie od jego pochodzenia i technologii użytej do jego wytworzenia, dała nazwę festiwalowi, którego piąta edycja odbędzie się we Wrocławiu w dniach od 12 do 16 lipca 2011 roku.

Jak w poprzednich latach (w ramach festiwalu gościli tu już między innymi tacy muzycy i zespoły, jak Noise Maker's Fifes, Sieben, Allerseelen, Red Sparowes, Current 93, Gaba Kulka, Reportaż, Gaë Bolg czy Univers Zero) każdy z wykonawców zaproszonych na tegoroczną edycję ENERGII DŹWIĘKU, prezentuje inne podejście do muzyki – zarówno do sfery jej komponowania, jak i wykorzystanego instrumentarium czy też generowanych przez nich brzmień. Damo Suzuki, kojarzony przede wszystkim z psychodelicznym krautrockiem, połączy tu swoje siły z etnicznymi rytmami prezentowanymi przez Magic Carpathians, postindustrialno-ambientową atmosferą kreowaną przez muzyków Job Karmy i niebanalnym elektronicznym nu-jazzem w wykonaniu Igora Boxxa. Tuzi estetyk neofolkowej i dark ambientowej, Tony Wakeford i Eraldo Bernocchi, zaprezentują tu nową odsłonę swojej muzycznej drogi – projekt Owls, w którym wymieniają się swoimi dotychczasowymi doświadczeniami, tworząc przysłowiową nową jakość. Włoski Mushroom's Patience pokaże, jak można łączyć sprzeczne gatunki w jedną, zgodną całość. Rodzima R.U.T.A. wykaże związki pomiędzy tradycyjnymi pieśniami ciemiężonych chłopów z buntowniczością punk rocka. Joint Venture Sound System udowodni, że tradycyjna muzyka Jamajki doskonale sprawdza się w jej elektronicznej,  wzbogaconej niezliczonymi wpływami, tanecznej wersji. Awangarda spotka się z tradycją, swobodne improwizowanie z przemyślaną kompozycją, instrumenty ludowe z najnowszymi samplerami – a to wszystko w celu pokazania, że nie ma muzycznych estetyk sprzecznych ze sobą. Każda muzyka niesie ze sobą tę samą energię, siłę drgań, melodii, szumów i hałasów, które mają niezwykła siłę oddziaływania – zarówno na ludzki umysł, jak i na fizyczne ciało. Na przestrzeni tych kilku dni będzie można na własne oczy – i oczywiście uszy – przekonać się, jak nowoczesna muzyka jest głęboko zakorzeniona w pradawnej historii, jak przenikają się dorobki i tradycje rożnych kultur i epok.

Wartościowym uzupełnieniem koncertów będą darmowe warsztaty i prezentacje – zarówno praktyczne jak i teoretyczne – prowadzone przez Annę Nacher i Marka Styczyńskiego, muzyków i badaczy dźwięku.

Tegoroczna edycja ENERGII DŹWIĘKU odbędzie się w klubie PUZZLE położonym w Rynku, samym centrum Wrocławia.

www.industrialart.eu

Festiwal 4M – Mińsk Mazowiecki Miasto Muzyki

W tym roku obchodzimy 590. Rocznicę Nadania Praw Miejskich Miastu Mińsk Mazowiecki. Z tej okazji mińskie stowarzyszenia, które w naszym mieście od lat zajmują się organizacją koncertów, postanowiły połączyć swoje siły i muzycznie zatrząść miastem!


3, 4 i 5 czerwca 2011 w Mińsku Mazowieckim odbędzie się Festiwal 4M - Mińsk Mazowiecki Miasto Muzyki, organizowany wspólnie przez Stowarzyszenie Kulturalno - Oświatowe "Ścieżki Nieskończoności"; Stowarzyszenie Niezależna Inicjatywa Kulturalna, Mińskie Towarzystwo Muzyczne oraz Miejski Dom Kultury. Przez te trzy dni na placu przed Pałacem Dernałowiczów (MDK) odbywać się będą liczne koncerty i konkursy muzyczne (w tym V Rock In Mińsk Fest), a każdy dzień zakończony zostanie występem gwiazdy. A wszystko to za darmo! Dni naszego miasta będziemy świętować bardzo muzycznie, bo to muzyka właśnie jest jego duszą.


Statuetka 4M!
Festiwal rozpoczyna się w piątkowy wieczór. Tego dnia w jednym miejscu na dziedzińcu przed mińskim Pałacem będzie można usłyszeć najciekawszych twórców, zdobywców wielu nagród w dziedzinie piosenki artystycznej. Artyści rywalizować będą przede wszystkim o jak największe uznanie mińskiej publiczności, ale także o statuetkę Festiwalu 4M i nagrody pieniężne. Na zakończenie muzycznego wieczoru na mińskiej scenie wystąpi Renata Przemyk.


Rockowa sobota!
W sobotę uderzamy na rockowo i zapraszamy na ‘Rock In Mińsk Fest’! W tym roku piąta jubileuszowa edycja, po raz pierwszy w czerwcu i po raz pierwszy w plenerze! W ramach festiwalu odbywa się otwarty konkurs dla zespołów z terenu całego kraju, nie mających podpisanego kontraktu płytowego. Jurorami Rimfestu będą: Olaf Deriglasoff, Paweł Kostrzewa, Małgorzata Halber, Piotr "Makak" Szarłacki oraz Jakub Bakuła. Zespoły powalczą o nagrody finansowe i nagranie w studiu. Na zakończenie RiMFest’u zagrają Kim Nowak i Voo Voo.


Niedziela z Myslovitz!W niedzielę wielki finał świętowania - koncerty z cyklu „Za horyzontem słów”.A świętować będziemy wraz z lokalnymi artystami m.in. z zespołem Rozdwojenie Jaźni, który jest laureatem ogólnopolskich konkursów muzycznych, Rafałem Nosalem z zespołem oraz główną gwiazdą wieczoru - zespołem Myslovitz. Na zakończenie Festiwalu 4M, zapraszamy na pokaz sztucznych ogni. Wstęp na wszystkie koncerty jest bezpłatny!

Szczegółowy harmonogram dostępny pod adresem: www.festiwal4m.pl.


SWANS w Gdańsku!

support: James Blackshaw

Gdańsk - 17 maja 2011 [wtorek] - godz. 20:20
Młode Miasto - POCHYLNIA K2 - teren nadbrzeża byłej Stoczni Gdańskiej
[Open Air]

Wejście od godz. 19:19 - Historyczną Bramą nr 2 - przy placu Solidarności

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Bilety w cenie 100 PLN:
- bilet z plakatem - płatność na konto bankowe organizatora do 13 maja -
odbiór w dniu koncertu przed wejściem [od 19:19] - szczegóły: unde@wp.pl
- rezerwując do 16 maja: unde@wp.pl - płatność i odbiór w dniu koncertu
przed wejściem [od 19:19]
- w dniu koncertu przed wejściem [od 19:19] - ilość ograniczona
- w sieci eBilet - www.ebilet.pl
http://www.facebook.com/event.php?eid=116607811755867

ACCOMPLICE AFFAIR


koncert TROUM w Gdańsku

08.01.2010 (sobota)
Godz. 19:00
CSW 'Łaźnia".
Gdańsk, ul. Jaskółcza 1
Wstęp wolny

TROUM to duet rodem z Bremy, założony w 1997 r. Członkowie zespołu, „GlitH" i "Baraka[H] wcześniej należeli do MAËROR TRI, wpływowej grupy grającej w nurcie ambient industrial (zespół istniał w latach 1988-1996). Słowo TROUM w staroniemieckim znaczyło „SEN”. Sen odzwierciedla naszą podświadomość i symbolizuje to, co TROUM chcą osiągnąć: wprowadzenie słuchacza w hipnotyczny półsen, pierwotny, niewerbalny stan umysłu. TROUM używa muzyki jako ścieżki wiodącej do podświadomości, odnosząc się do odwiecznej „istoty” ludzkiej psychiki. TROUM tworzy muzykę, która pochodzi z przekształcenia podświadomości.

Zoharum - New Experimental Art
www.zoharum.com

Japanese New Music Festival w Warszawie i Bydgoszczy

Japanese New Music Festival to jednodniowy mini festiwal, który cyklicznie, mniej więcej, co dwa lata przetacza się przez przeszło 20 miast w Europie. Autorem tego szalonego projektu jest Tatsuya Yoshida - perkusista, którym zachwyca się cały muzyczny świat - od Mike Pattona, poprzez Johna Zorna, Keiji Haino, aż do Satoko Fujii czy Masabumi Kikuchi. Yoshida świetnie czuje się zarówno w improwizacji, klasycznym jazzie, jak i hardcorowym, intensywnym łomocie. Polskiej publiczności znany doskonale dzięki licznym występom z Satoko Fujii Quartet, Painkiller Johna Zorna, trasie koncertowej i polskiej płycie z Kazuhisa Uchihashi.


Japanese New Music Festival to trzech muzyków występujących w siedmiu (!) formacjach. Oprócz czysto muzycznych doznań gwarantują oni show z pogranicza happeningu, performance'u, muzycznej ekstremy i dadaistycznego poczucia humoru. A cappella, comic free form, progressive core, troubadour music, cosmic psychedelic... wszystkie rodzaje szaleństwa obecne we współczesnej muzyce japońskiej jednego wieczoru na jednej scenie. Nie przegap!


występują:

RUINS ALONE


AKATEN


ZUBI ZUVA X


ZOFFY


ACID MOTHERS TEMPLE SWR


TSUYAMA ATSUSHI solo


KAWABATA MAKOTO solo


------------------------------------------------------------------------------

ZUBI ZUVA X (Yoshida/Tsuyama/Kawabata)


Polirytmiczne lub pozbawione rytmicznej struktury eksperymenty wokalnego trio założonego w roku 1995 przez Yoshidę polegają na połączeniu chorału gregoriańskiego, śpiewu alikwotowego nawiązującego do najstarszej tradycji tuwiańskiej, z doo-wopem, hardcorem oraz muzyką z kreskówek. Lektura obowiązkowa dla badaczy ostatecznych granic świata dźwięku. Ich kompletnie pozbawione sensu teksty, oraz desperackie popisy wokalne strącaja publiczność w otchłań śmiechu i uwielbienia.


AKATEN (Tsuyama/Yoshida)


Yoshida/Tsuyama, czyli unikatowe połączenie żartu i improwizacji. Zainteresowania powstałej w roku 1995 grupy koncentrują się na rejestracji dźwięków pochodzących ze środowiska naturalnego. Aparatu fotograficzne, nożyczki, suwaki spodni i kurtek, otwieracze do butelek wykorzystywane jako instrumentarium perkusyjne, symulowany ptasi śpiew, sample z transmisji walk sumo ... w muzyce Akaten wszystko wydaje się dozwolone, ich mottem jest "nieodpowiedzialność" i "niedbałość".


RUINS ALONE (Yoshida)


Ruins to klasyka obłędu. Pionierzy perkusyjno - basowego progressive core'a. Duet, który potrafi wykreować brzmienie orkiestry symfonicznej. Skrajnie oryginalne połączenie hardcore'a i rocka progresywnego, muzyki współczesnej i freejazzu z brutalnym noisem. W partiach wokalnych - śpiew wykonywany w języku ruińskim.


Ruins są bodaj najdłużej działającym i jednym z najbardziej szanowanych japońskich zespołów, wydali przynajmniej kilkanaście albumów, (m.in. dla Tzadik Johna Zorna i Ipecac Recordings Mike'a Pattona), wiele EPek, współpracowali z takimi artystami jak Derek Bailey, Jason Willet, Ron Anderson, Kazuhisa Uchihashi, Koenji Haino, John Zorn.


"Przełożona na dźwięki japońska wścieklizna spod znaku banzai i harakiri. Działający od 1985 roku duet to dziś weterani noise. Wielu dziś artystów radykalniejszych, ale Ruins wciąż pozostają jedyni w swoim rodzaju. Upiorna fuzja starego hard rocka z echami King Crimson i francuskiej Magmy podana w klimacie ekstremalnego metalu i najbardziej pokręconego hardcore lat 80. Zagrana na bas i perkusję, ale operująca natłokiem dźwięków i bogactwem brzmień, które przeczą fizycznej wydolności muzyków. A ci dodają jeszcze szalone wokale".(Rafał Księżyk)


Od czasu kiedy zespół opuścił wieloletni basista Hisashi Sasaki Yoshida poszukuje godnego następcy, przezentując materiał zespołu w towarzystwie samplera jako RUINS ALONE. Tym razem Yoshida zaprezentuje również nagrania Koenji Hyakkei oraz Korekyojinn.


Więcej o Ruins: www.skingraftrecords.com/bandhtmlpages/ruinspg.html


ZOFFY (Tsuyama/Kawabata)


Czyli sztuka muzycznej parafrazy. Muzyka zespołu wyrasta zarówno z gruntownej wiedzy konserwatoryjnej jak i swobodnej improwizacji korzystającej z doświadczeń europejskiej dworskiej i klasycznego rocka pojawiającego się w występach zespołu w formie zmasakrowanych, dekonstruktywistycznych coverów. Coś dla osób z dużym poczuciem specyficznego humoru podążających z dala od utartych szlaków.


ACID MOTHERS TEMPLE SWR (Kawabata/Tsuyama/Yoshida)


"W ich muzyce jest wszystko, czego brakuje we współczesnym rocku!" - tak spontanicznie skomentował ich występ jeden z uczestników poprzedniej edycji Japanese New Music Festival na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego. Zespół okrzyknięty najlepszą i najbardziej ekstremalną współczesną gitarową formacją psychodeliczną.


Grupa postała w połowie lat 90. założona przez gitarzystę Makoto Kawabata. Ich debiutancki album został z miejsca zauważony i uznany za jedną z najważniejszych płyt roku 1997 przez prestiżowy brytyjski magazyn The Wire. Kreując wokół siebie osobliwie psychodeliczną aurę, tyleż "sekciarską", co komiksową, członkowie AMT stworzyli kilkudziesięcioosobowy kolektyw, złożony z muzyków, artystów, tancerzy, eko-farmerów, freaków, etc. Tym sposobem przez grupę przewinęli się m.in. tacy muzycy jak Haco (wokalistka AFTER DINNER, HOAHIO), Ichiraku Yoshimitsu (Otomo Yoshihide's ISO), Tatsuya Yoshida (RUINS, PAINKILLER), czy Yamazaki Mazo (MASONNA). W ciągu kilku lat istnienia AMT wydali kilkanaście studyjnych krążków, w tym dwa w Polsce i zagrali kilkanaście tras koncertowych zyskując wyjątkowo jednogłośny poklask krytyki i kultowy status w USA i Wlk Brytanii. Uznanie znaleźli nawet w oczach ojców psychodelii z lat 60., grupy GONG, co zaowocowało powstaniem niezwykłego projektu ACID MOTHERS GONG.


AMT SWR to kolejna mutacja matek, zdecydowanie najgłośniejsza i najmocniejsza. W składzie oryginalni członkowie AMT Tsuyama and Kawabata plus Yoshida z Ruins. Ich najnowszy krążek "Demons From Nipples" wydała w tym roku polska oficyna Vivo records.


"Acid Mothers, maniacy zafiksowani na acid rocku lat 60. niestrudzenie nagrywają arcydzieła psychodelii, jakby wyjęte spoza czasu. Żrące i dzikie brzmieniowe arcydziełko garażowego space rocka z rejonów Yahowa XIII, Amon Duul, Hawkwind, Gong. Kwaśne Matki grają ogniste, tripowe improwizacje. Od onirycznego folku o archaicznym posmaku rwą w rejonu, gdzie wycie gitar, nie słabnąc kłębi się w medytacyjnych formach. Elektryczny szok od pierwszej do ostatniej minuty".(Rafał Księżyk).


Więcej: www.acidmothers.com


TSUYAMA ATSUSHI solo


Tsuyama znany jest przede wszystkim z potężnego basu w Acid Mothers Temple ale jest również niezwykle oryginalnym gitarzystą i wokalistą. Jego styl będący oryginalną reinterpretacją tradycyjnych azjatyckich i europejskich sposobów śpiewu i gry na gitarze plasuje się gdzieś pomiędzy prog rockiem a improwizowanym bluesem.


KAWABATA MAKOTO solo


Kawabata Makoto to gitarzysta Acid Mothers Temple. Jego koncerty solowe prezentują go jednak nie tylko jako demona predkości i gitarowego noise’u. Unikalne techniki gry, które stosuje, pozwalają tworzyć wielobarwną, głęboką muzykę, słuchając której ciężko uwierzyć że jedynym instrumentem jakiego używa jest gitara.


15.11.2010 Warszawa @ Powiększenie

16.11.2010 Bydgoszcz @ Mózg

 


Tybetańscy mnisi z klasztoru DREPUNG w Krakowie!

W środę – 9 czerwca 2010 roku o godz. 18.00  w Muzeum „manggha” w Krakowie, odbędzie się koncert na rzecz DREPUNG - jednego z najstarszych i największych klasztorów w Tybecie.  Prezentację liturgicznej muzyki buddyjskiej w wykonaniu grupy mnichów z klasztoru Drepung wspierać będzie Projekt Karpaty Magiczne i Goście: Robert Brylewski, Maciej Magura Góralski i Jan Kubek. Mnichom towarzyszy Rabten Tulku Rinpoche i Tashi – mistrz śpiewu klasztornego.

Drepung (nazwa oznacza: „stos ryżu”) został założony w 1416 roku na górze Gampo Utse w pobliżu Lhasy dla doskonalenia i pogłębiania nauk linii Gelugpa. W latach 1935-37 był największym klasztorem na świecie, w klasztornym uniwersytecie studiowało w tym czasie od 7000 do 10 000 tysięcy mnichów! Klasztor Drepung krył Ganden Podrang czyli tzw. klasztor w klasztorze, który był przez blisko 200 lat siedzibą pierwszych dalajlamów, do czasu przeniesienia Ich siedziby do pałacu Potala w Lhasie. Grupa mnichów klasztoru Hardhong Khangtsen DREPUNG odbywa światową pielgrzymkę w celu pozyskania wsparcia dla klasztoru. W Nowym Jorku podczas koncertu tej samej grupy mnichów w Cornegie Hall wspierali Ich na scenie m .innymi: Patti Smith, Philip Glass i David Bowie. Grupa mnichów koncertowała także we Francji, Rosji i Japonii.  

W czwartek – 10 czerwca 2010 roku
- o godz. 11.00 w Instytucie Religioznawstwa UJ przy ul. Grodzkiej w Krakowie, odbędzie się wykład pt. „Buddyjska droga do wolności” wraz z otwartą dyskusją.
- o godz. 17.30 w Kościele Ewangelickim w Nowym Sączu przy ul. Pijarskiej 21, odbędzie się akustyczny koncert buddyjskiej muzyki liturgicznej w wykonaniu mistrza śpiewu liturgicznego Tashi i grupy mnichów z klasztoru Drepung.

Pobyt mnichów z Drepung w Polsce jest koordynowany przez Fundację TIBET HOUSE- z siedzibą w Warszawie, a w Krakowie i Nowym Sączu koncert przygotowała grupa wolontariuszy przy wsparciu Muzeum „manggha”, Instytutu Religioznawstwa UJ, Parafii Ewangelicko-Augsburskiej i osób prywatnych.

więcej informacji: www.voicesfromtibet.pl

znalezionych: 303 na 31 stronach
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11   - następna >>>
 
POLECAMY: